środa, 8 marca 2017

LBA


Hello kochani!
Przez kilka dni miałam zastój czytelniczy i blogowy... brak czasu, brak energii, brak weny.
Na szczęście wszystko minęło i wracam gotowa do działania.
Kilka dni temu  z bloga Book Case Lover  nominowała mnie do Liebster Blog Award. Jest to "nagroda" dla blogerów, która służy również rozpowszechnianiu nowych, mniej znanych blogów. Po otrzymaniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań, a następnie wymyslić swoje pytania i nominować kolejne osoby. Ha! Taka jestem mądra bo sobie to wygooglowałam ;) Szczerze? Nie wiedziałam co to jest... Im jetem starsza, tym mniej ogarniam internety.
Ok. Przechodzę do rzeczy, zapraszam do czytania!


1. Ile książek masz w swojej bilblioteczce?

Ostatnio liczyłam, ale od tego czasu sporo ich przybyło. Hm.. myślę, że na chwilę obecną będzie ich około 170.

2. Od jak dawna czytasz?

Od około 20 lat z małymi przerwami. Moja kochana Mama nauczyła mnie czytać, gdy miałam pięć lat. Od tamtej pory jestem z każdym dniem coraz bardziej zakochana w książkach.

3. Ulubiony gatunek?

Zdecydowanie kryminały.

4. Ulubiona seria książek?

"Chłopcy" Jakuba Ćwieka. Kocham całym sercem ten fantastyczny gang motocyklowy.

5. Film na podstawie książki, który najbardziej ci się podoba?

Ogólnie choć jestem filmomaniaczką, to nie do końca przepadam za ekranizacjami. Zawsze czegoś mi w nich brakuję. Jeśli jednak miałabym wybrać, to podobają mi się ekranizację książek Kinga, najbardziej Misery.

6. Ile czasu średnio zajmuje Ci przeczytanie książki?

To zależy od wielu czynników. Jeśli książka jest wciągająca, a ja mam czas i wenę, to jest to kwestia godzin. Niestety często zdarza się też tak, że mam jakąś blokadę czytelniczą i pomimo cudowności książki, czytam ją tydzień.

7. Wolisz nowe czy używane książki?

Nowe, nowe, nowe ;) Uwielbiam zapach nowych książek i uwielbiam robić zakupy, więc jeśli tylko mam okazję to kupuję. Jednak korzystam też z biblioteki, żeby sprawdzić jakiegoś autora lub gdy prawie mąż zabroni wydawać pieniądze :(

8. Czy książki zmieniły coś w Twoim życiu?

Myślę, że tak. Po pierwsze samo czytanie, pozwoliło mi nauczyć się systematyczności. Po drugie sądzę, że każda książka czegoś nas uczy. Dzięki niektórym z nich inaczej patrzę na otaczający mnie świat.

9. Ulubiony cytat?

Mam ulubiony cytat, ale nie pochodzi on z książki. Są to słowa Gandhiego "Jedynym sposobem by żyć, jest pozwolić żyć".❤

10. Najlepsze miejsce do czytania to...?

Uwielbiam czytać w nocy, więc wybieram łóżko.

11. Wolisz książki polskich czy zagranicznych autorów?

Nie oceniam książek takimi kategoriami. Jednak czytałam zdecydowanie więcej książek zagranicznych autorów. Wydaję mi się, że wynika to z faktu, iż są oni bardziej znani i lepiej reklamowani.


Koniec.
Dziękuję bardzo za nominację i ciekawe pytania.

Teraz czas na moje pytania i nominacje.

Nominuję:
https://sposobbycia.blogspot.com/
http://pingwin-reads.blogspot.com/
http://siostryczytaja.blogspot.com/
http://kasiaxczyta.blogspot.com/
/http://rozczytane.blogspot.co.uk/

1. Ulubiony autor / autorka?
2. Książka papierowa czy ebook?
3. Czy słuchasz muzyki podczas czytania?
4. Dlaczego według Ciebie warto czytać książki?
5. Czy zdarza Ci się kupić książkę dla okładki?
6. Książki z biblioteki? Czy własna biblioteczka?
7. Ulubiony cytat?
8. Książka lub książki, które czytałaś więcej niż jeden raz?
9. Najdziwniejsza przeczytana przez Ciebie książka?
10. Kawa, herbata podczas czytania?
11. Czy zdarzyło Ci się nie dokończyć książki? Jeśli tak to jakiej?

Jestem bardzo ciekawa waszych odpowiedzi :)

Ps. Cudownego dnia kobiet!

Zaczytana Ana

7 komentarzy:

  1. Cieszę się,że odpowiedziałaś na nominację! Cudowne odpowiedzi! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. aaaaa! super pomysł kochana :* i ciekawych rzeczy można się dowiedzieć ! <3 odpowiem w najbliższym czasie :* i wzajemnie cudownej końcówki dnia kobiet !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobało 😊😊 czekam z niecierpliwością na Twoje odpowiedzi 😘

      Usuń
  3. Też wolę nowe książki, ale przez brak miejsca na półkach często muszę się zadowolić biblioteką, bo inaczej zostałabym zawalona stosami książek ;)
    Pozdrawiam ciepło!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku! Nie wiesz jak się cieszę! Dziękuję ! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za zaproszenie do zabawy! Na pewno odpowiem, tylko muszę znaleźć chwilkę żeby sklecić post na bloga! Buziaki! @rozczytane

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uważam, że każda książka może nas czegoś nauczyć :) To najlepszy sposób na poszerzenie perspektywy. Kiedyś byłam bardziej wybredna, ale odkąd to zrozumiałam, potrafię wynieść naukę czy choćby ciekawostkę z każdej książki ;) Choć inna sprawa, czy jest czas na każdą lekturę...Też czytam w nocy, a one tak szybko zlatują, trzeba wybierać :D

    Dołączam do obserwatorów :)
    Pozdro,
    PytamKsiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń